2017. július 1., szombat

Kae Westa - Karvalyszárnyon (#Régebbi olvasás 07)

Karvalyszárnyon 



Fülszöveg: 

Miféle sors várhat egy grófkisasszonyra, akinek felbontották az eljegyzését, kardélre hányták a városát, és maga is csupán az utolsó pillanatban tudott elmenekülni?

Caliannara túléli a mészárlást, de hűséges testőre nélkül menekül, és kalandos módon zsoldosokhoz csatlakozik. Vajon elég az ottani felcser pártfogása, hogy a grófkisasszonyból harcos válhasson, ha mindenki más közönnyel, a kapitány pedig egyenesen ellenszenvvel méregeti?

Shastornak anélkül is megvolt a maga baja, hogy az ostromlott városból szökött nemeslány a nyakába szakadjon, de a neheze csak most következik. Megbízója átveri, a szerettei veszélybe kerülnek, ráadásul hitszegő bátyja is felbukkan.



Mi keltette fel az érdeklődésünk?


Kasu: Határozottan a címe tetszett meg annyira, hogy rögtön azt mondtam Carolnak: KÖLCSÖN KELL ADNOD! - csupa nagybetűvel. 😎

Carol: Hűű! Nehéz kérdés! Szerintem a leírás, és a sok-sok idézet, amit olvashattam az író oldalán! De bevallom, azért vettem meg a könyvet, mert teljes mértékben bízom Kae Westában, szóval csak természetes volt, hogy megveszem. (Úgy, mint a most megjelent könyvét is.) 

Mit gondoltunk a borítóról? 


Kasu: Nekem ugyan tetszett a színvilága, a háttérrel tökéletesen meg voltam elégedve, de a lány az elején nagyon nem tetszett. Caliannarát egyeltalán nem ilyennek képzeltem el, ráadásul, mielőtt elolvastuk persze, úgy éreztem, hogy egy 12-13 éveseknek szóló könyvvel lesz dolgunk. Félre ne értsetek, nagyon jók a fiatalabb korosztálynak szóló könyvek és szórakoztathatnak minket is ( ha nem így gondolnám, talán el sem olvasom ezt a könyvet).Ennek ellenére azt kell mondjam,  ennél a könyvnél a borító inkább hátrány, mint előny. Az embernek teljesen az az érzése támad, mintha ez is valami videójáték alapján készült volna, vagy nem is tudom...Rettentő megtévesztő az a figura nagyjából csak ennyit akartam mondani. :D

Carol: Remek rajz, remek borító lehetne, ha számomra Calina így nézne ki. (szóval egyet kell értenem Kasumival) Mindenesetre szerintem remek, de a lehetőségek között voltak sokkal jobbak!



Mit gondoltatok az első mondatról? ("A csatamágus az éj közepén robbantotta be a várfalat.")


Kasu: Lehengerelt. Már itt beleszerettem a könyvbe. 😄

Carol: Teljesen magával ragadott. Az írónőnek, tökéletes első mondatai, vagy akár első oldalai vannak, amik biztosan magukkal rántják az olvasót. Ez is egy ilyen mondat, oda-vissza vagyok érte.

Ki volt a kedvenc szereplőtök? Miért? 

Kasu: Először Vare volt a legszimpatikusabb, de aztán betoppant Zurvan a maga nyers modorával. Az első fellépése után azt hittem, ő lesz a kedvencem, ám tévedtem. Caliannarát ugyan a történet folyamán egyre inkább a szívembe zártam, mégis a nyertes nálam ( és azt hiszem, Carolnál is) nem más, mint az örökké morgó, ízig-vérig-talpig becsületes és jó kardforgató: Shastor! 

Carol: Shastor!! Egyértelműen Shastor! Egyszerűen a modora, az, hogy egy zsoldos, de mégis, teljesen eltér a többitől, és ahogy vezeti a csapatát! Imádom! Persze, Zurvan is beletudja fészkelni magát az ember szívébe, de kinek mi. 



Mit gondoltok a történetről? 

Kasu: A történet pörgősre sikeredett az első mondatától az utolsóig. Ki se láttam a könyvből, mikor először olvasni kezdtem! Ennek ellenére nem maradtak kidolgozatlanok sem a karakterek, sem pedig a helyszínek. A cselekményszál színes, csűrt-csavart, és mit ne  mondjak, nagyon élvezetes átkukucskálni néhány lyukon benne. 😉 Tetszett az alaphelyzet, a szívemhez egyébként is közel állnak mind a zsoldosok, mind a grófkisasszonyok, a fantasy regényekről meg ne is beszéljünk! Egyszóval számomra szinte mindent megadott ez a könyv, amire csak vágytam akkor, mikor a kezembe vettem. Szerettem, hogy megelevenedik előttem a helyszín, az adott szituáció. Szerettem a táborban uralkodó hangulatokat átélni, szinte éreztem az orromban Reynir illatát, hallottam Shastor ellentmondást nem tűrő hangját. Kellemes  élmény volt az olvasás. ( Főleg tea mellett! )

Carol: Egy grófkisasszonyt bedobni egy zsoldoscsapatba igazán pompás ötlet, és remekül is sikeredett, már csak a méltó folytatás kell neki! Ám azt bizony nem szabad siettetni. Jó munkához idő kell,  mi pedig várunk!

Mit gondoltok a szereplőkről? 

Kasu: Vare nekem először hős lovag volt, aztán gondoskodó "apa" végül pedig egy büszke ( nem a szó legjobb értelmében) testvér. Szerettem a kisugárzását és nagyon sajnáltam, hogy nem szerepelt kicsit többet a történetben. Caliannara karakterét azért kedveltem nagyon, mert nem szenvedett túl feltűnően. Természetesen átment viszontagságokon és rengeteg dolog volt, amivel szembe kellett néznie és meg kellett emésztenie, ennek ellenére csekély volt az az idő, amit panaszkodással töltött. Ugyanakkor az olvasó mégis tökéletesen át tudta érezni a helyzetet, amivel a grófkisasszonynak meg kellett birkóznia. Zurvan a szívembe lopta magát látszólagos "macsóságával". Hiszen a kissé durva modor mögött igazán érzelmes férfiú bújt meg, aki a maga lovagias formáját hozva, sok mindenen átsegíti a kisasszonyt, ugyanakkor el is várja tőle, hogy amit tud, azt tegye meg annak érdekében, hogy be tudjon illeszkedni a zsoldosok közé. Az Arinkával való viszonyán pedig rengeteget mosolyogtam. 
Shastor, tekintélyt követelő modora és kiállása szerintem sok hölgy szívét megdobogtatja. Ennek ellenére megfigyelhetjük, hogy a zord és igen kemény hanghordozása után, Arinka közelében milyen vajszívűvé válik a mi kapitányunk. Szerettem benne a határozottságát, a kiállását és azt,hogy elköteleződött, mind a felesége, mind a gyereke, mind a karvalyok mellett. Tisztességes és becsületes ember, akit az élet sok nehézség elé állított, amikkel már fiatalon is kész volt szembenézni,ellentétben Vareval.  Kedves felcserünk, Reynir közelébe, azt kell mondjam, akkor se mennék, ha fizetnének érte. Nagyon bájos modora van, egészen addig, amíg az emberlánya szűz vagy éppen könnyen adja neki legfőbb erényét. Ám, ha ennek a két feltételnek valamelyike nem teljesül, akkor faragatlan tuskóba csap át a gyógyító, olyannyira, hogy az ember kételkedik abban is, hogy meggyógyítaná- e egyáltalán egy halálos seb esetén, vagy legyintene a sírja fölött, hogy "Á, nem kár érte!". Vörös fürtjei azonban nagy benyomást tettek rám. 

Carol: Az összes szereplő ott van a toppon. De komolyan. Bár azért lett volna még mit mesélni róluk, vagy többet magyarázni felőlük, de mindegyik könnyen az ember szívéhez nőhet. Még Reynir is, a maga őrült jellemével. Külön kedvencem Shastor. A modora a legjobb, igazi zsoldos vezér. A zord külső, kedves belsőt takar, és szerintem ez nála kifejezetten így van. Varé, sajnos nem lopta magát a szívembe, dehát kinek mi. Én azért maradok Shastornál! Calina karakterét is képes voltam megszeretni, annak ellenére, hogy nem rajongok a női szereplőkért a könyvekben. Legtöbbször elég felületesre, nyávogósra sikerednek a karakterek, akik mindig segítségre szorulnak. Legalább is  többnyire így vannak beállítva. Rosszabb esetben mindig történik velük valami. Calina viszont, amilyen borzalmas helyzetbe került, nagyon -nagyon jól állta a sarat, szóval le a kalappal előtte! De komolyan. ☺ Lehet, hogy voltak gyenge pillanatai, és néhány dologgal nem étettem egyet, viszont tényleg helytállt! 😃
A szőkeségünkről, pedig csak annyit, hogy akár herceg is lehetne a külsejével. A modorával már kevésbé, viszont őt nem igazán mondanám zsoldosok közé valónak. Annyira jó szívű és aranyos. Viszont a belépője nagyon-nagyon király lett. 


Kinek ajánlanátok a könyvet? 


Kasu: Mindenkinek, aki szereti a kalandot egy kis romantikával fűszerezve és humorral nyakon öntve. Nyárra éppen tökéletes olvasmány mindenki számára! Hátha kedvet kaptok egy jó hosszú túrához a szabad levegőn. Ne felejtsetek el vinni magatokkal jeges teát se! 

Carol: Bizony, bárkinek. Bárkinek aki szeret, vagy legalább tud olvasni, szereti az izzadságot, ami a hasonló túrákkal jár. Tökéletes nyáron, télen, az év bármely szakában. 






Idézetek: 


"– Bevált recept újoncoknak csata után. – Shastor a kezébe nyomta a poharat. – Alkohol és nő.
Arinka ajkán átfutott egy fáradt mosoly.
– Shastor, lehet, hogy csodálkozni fogsz, de nem érdekelnek a nők.
– …és ez Irra életének legnagyobb tragédiája – morogta a kapitány. – Jó, legyen férfi! Mit szólnál a vőlegényedhez?"

"– Leitattuk első este, amikor felcsapott közénk. Hallanod kellett volna, ahogy fejtegette, hogy minden nő kurva, aki már nem szűz, a saját anyját is beleértve. Veszett jól szórakoztunk rajta, amíg rá nem jöttünk, hogy komolyan gondolja. – Félig zárt szemhéja alól sandított a lányra. – Itt a magyarázatod, virágszál: csak addig kellesz neki, amíg nem voltál meg senki másnak. Felajánlanám lovagi szolgálataimat, de épp nem vagyok a helyzet magaslatán."

"– Szóval a magadfajta is embernek néz ki, ha lehántják róla a puccos ruhát. Mi a sorsot kezdjek veled, kisasszony? "

"– Királykisasszony, mi? Szerencsém, hogy ilyen bátor kis lovagot küldött a megmentésemre. – A szőke félrehajtotta a fejét. – Kicsit ugyan töketlen de annyi baj legyen.
– Hogy… töketlen? – ismételte értetlenül a lány.
Zurvan rávigyorgott.
– Bárki másnak első dolga lett volna megcsókolni a királylányt, amint eloldozta. Méghozzá jó alaposan. "

"Shastor Pelagios vagyok, a Karvalyok kapitánya. Elvállaltam egy megbízást, és vagy teljesítem, vagy belepusztulok. "

Tea ajánlatunk:

Bodzás jeges tea! 😋

Teás jó szórakozást!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése